0,00zł
Do Kasy§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.inexbuy.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a
także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.inexbuy.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia
czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.inexbuy.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
4.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
4.3. Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
4.4. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie
internetowej www.inexbuy.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na
stronie internetowej www.inexbuy.pl umożliwiający utworzenie Konta.
3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na
stronie internetowej www.inexbuy.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
4. KLIENT –
Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
5. KONSUMENT – osoba
fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. KONTO – oznaczony
indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym
informacje o złożonych Zamówieniach.
7. PRODUKT – dostępna w
Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą.
8. REGULAMIN - niniejszy
regulamin Sklepu.
9. SKLEP - Sklep
internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.inexbuy.pl
10. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – INEXBUY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000870818, kapitał zakładowy: 5000 zł, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków, NIP: 6751739128, REGON: 387565050, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@inexbuy.pl, numer telefonu: +48 791 443 038
11. SYSTEM OPINII - Usługa
Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca
zamieszczanie opinii dotyczących Produktów.
12. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
14. USŁUGOBIORCA – osoba
fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej.
15. ZAMÓWIENIE -
oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.inexbuy.pl prowadzi sprzedaż
Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe
oraz używane, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone
na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient,
składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach
podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie
internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie
składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie
Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie
ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Zamówienia można składać:
6.1 poprzez witrynę internetową za pomocą
Formularza Zamówień (Sklep www.inexbuy.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
6.2 za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: info@inexbuy.pl,
6.3 telefonicznie pod numerem: +48 794 140 658
7. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma
obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie
przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
9. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają
limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności
ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne
jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez
Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o
którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie
o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do
realizacji następuje niezwłocznie po otrzymaniu zapłaty z tytułu zawartej Umowy
Sprzedaży, w postaci wiadomości e-mail przesyłanej na adres Klienta.
7. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana
dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą
elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby
płatności:
1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek
bankowy Sprzedawcy,
1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego
systemu płatności (Blue Media),
1.3. płatność przy odbiorze u dostawcy tj. za
tzw. pobraniem.
2. W przypadku płatności przelewem
tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 86 1140 2004 0000
3802 8069 0718 (Bank mBank S.A.) INEXBUY Sp. z o.o.,
ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków, NIP:
6751739128. W tytule przelewu
należy wpisać „Zamówienie nr …”.
3. W przypadku płatności za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem
realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych
polskich banków. Dostępne formy płatności: Karty płatnicze:
3.1.
Visa
3.2.
Visa Electron
3.3.
Mastercard
3.4.
MasterCard Electronic
3.5.
Maestro.
4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności
online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A
5. W przypadku płatności przy odbiorze
przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient
jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebranie Produktu od dostawcy.
6. Klient zobowiązany jest do dokonania
zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej
zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
7. W przypadku wyboru płatności opisanych w
pkt 1.1 oraz 1.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po
jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa
Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od
wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. Czas kompletowania Produktów wynosi od 1
do 2 dni roboczych od momentu:
a) zaksięgowania środków pieniężnych
wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy albo
b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez
elektroniczny system płatności lub
c) przyjęcia Zamówienia do realizacji przez
Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem.
2.2. Dostawa Produktów stanowiących rzeczy
ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od
1 do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie
w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie
na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej (DPD, InPost)
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Reklamacja z tytułu gwarancji.
1.1.
Wszystkie
Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję obowiązującą na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej.
1.2.
Okres
gwarancji wynika z opisu Produktów i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu
do Klienta.
1.3.
Dokumentem
uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu.
1.4.
Gwarancja
nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotów, o których mowa w § 10
Regulaminu, wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu,
określone w Kodeksie cywilnym.
2. Reklamacja z tytułu rękojmi.
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w
§10 Regulaminu, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są
określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16,
poz. 93 ze zm.).
2.2. Zawiadomienia o wadach dotyczących
Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@inexbuy.pl
2.3. W powyższej wiadomości w formie pisemnej
lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i
przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
2.4. Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy
go dostarczyć na adres wskazany przez Sprzedawcy w trakcie reklamacji.
2.5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania
Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia
reklamacji.
2.6. W przypadku reklamacji Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem
lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca pokrywa koszty
odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
2.7. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na
papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący
jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który
zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa
Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży
należy dokonać zwrotu Produktu na adres wskazany przez Sprzedawcę w
trakcie procedury odstąpienia od umowy (zwrotu Produktu).
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w §
10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam
sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego
paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego
dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie
zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi
kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez
Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w §
10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy,
liczy się od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia
umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10
Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4 w której przedmiotem świadczenia jest
usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał
w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez
drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto
postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą
z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia
od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni
roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku
może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku
do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny
sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt
zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą
na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu
do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie
przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta
za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany
zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju.
Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
(obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.)
1.
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność
gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty
ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że Umowa
Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
2.
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której
mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1.
niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul
abuzywnych,
2.2.
odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne
i prawne Produktu, zgodnie z § 7 Regulaminu,
2.3.
prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość,
zgodnie z § 8 Regulaminu.
3.
Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy
Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który
jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w
szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4.
Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów
przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem
Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. System Opinii.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz
Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na
stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną
część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1.
Świadczenie
Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę
jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z
tej Usługi przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1.
komputer
(lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2.
dostęp
do poczty elektronicznej,
3.3.
przeglądarka
internetowa,
3.4.
włączenie
w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@inexbuy.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji
jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym
lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej:
1.1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie
Konta).
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@inexbuy.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w
przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza
treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do
zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim
wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej
wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku
prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia
stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie
internetowej pod adresem www.inexbuy.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i
(z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz
elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie
licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością INEXBUY spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków,
NIP: 6751739128, REGON: 387565050. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną
Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.inexbuy.pl,
bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek,
bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów
składających się na treść oraz zawartość strony www.inexbuy.pl stanowi
naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje
odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów,
nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.inexbuy.pl
należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.inexbuy.pl użyte
są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są
zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek
części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży
między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na
drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy
o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla
którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w §10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
(Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
4.2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o
którym mowa w §9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo
do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można
pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania
sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.